Pizza z jajkiem

Witajcie po dłuższej nieobecności. Trochę zaniedbałam ostatnio miejsce raz z problemów zdrowotnych, a dwa to przyszykowania do ślubu pełną parą 😊 Ale wracajmy do gotowania. W tym tygodniu robiliśmy z Michałem dwa razy pizzę. Były to dwie różne nie tylko pod względem składników ale i ciasta. Dziś pomysł na pizzę z jajkiem.

Składniki na ciasto:
  • 2 szklanki mąki 
  • szklanka letniej wody
  • 30 g drożdży 
  • szczypta soli 
Składniki na pizzę:
  • serek śmietankowy (u mnie było to pół serka BIELUCH)
  • pieczarki 
  • pół kostki żółtego sera
  • cebula
  • boczek wędzony w plastrach 
  • ser mozzarella 
  • dwa jajka surowe
Oczywiście składniki to Wasza inwencja twórcza może być.

Wykonanie:
W 3/4 szklanki wody rozpuszczamy drożdże, a wreszcie sól. Mieszamy razem z mąką i zagniatamy ciasto (można dodać odrobinę oliwy z oliwek). Zostawiamy ciasto do wyrośnięcia na około 40 minut.

Ja nigdy nie wykładam ciasta pizzy do formy na ciasto, a bezpośrednio na blaszki z piekarnika.
Podsypuje je kaszą manną. Wtedy ciasto jest chrupiące.
Ciasto smarujemy serkiem śmietankowym, następnie wykładamy resztę składników w dowolnej kolejności (poza jajkami). Ja jestem zwolennikiem wykładania sera na wierzch.
Wkładamy ciasto do piekarnika na 180 stopni na 10 minut. Po tym czasie wykładamy je i wylewamy jajka i pieczemy kolejne 10 minut.

Smacznego Moi Drodzy 😃



Komentarze

Popularne posty