Ciasto drożdżowe na słono

W święta w jakimś programie widziałyśmy z mamą babkę drożdżową na słono. Zainspirowała Nas 😃 Mnie na tyle, że postanowiłam ją stworzyć, a mama tylko stwierdza - zrób i mi 😋
Także moja baba nie jest babą😏 Nie dorobiłam się w mieszkaniu jeszcze takiej formy. Przepis poniżej jest na keksówkę.

  • 3/2 szklanki ciepłego mleka,
  • około 2,5 - 3 szklanki mąki pszennej,
  • 20 g drożdży,
  • łyżeczka cukru,
  • 1 łyżeczka soli,
  • 75 g masła roztopionego,
  • jajko + żółtko - przyznaję sama dałam jedno jajko i dwa białka, które mi zostały z carbonary ;)
 
1/4 szklanki mleka połączyć z drożdżami, cukrem oraz 1/4 szklanki mąki. Wymieszać w dużej misce i odstawić aż zacznie "pracować".

Następnie dodać resztę składników i zagnieść ciasto. Odstawić aż urośnie. Podwoi swoją objętość.

Gdy ciasto rosło pokroiłam w kostkę, a następnie podsmażyłam boczek i inne wędliny. Można dodać cebulę. Ja akurat miałam pora na zbyciu więc podsmażyłam z mięsem.
Ciasto powinno się wyjąć z miski i rozwałkować. Wyłożyć na nie słone dodatki i zwinąć w roladę. Ale oczywiście poszłam "na łatwiznę". Przełożyłam je bezpośrednio do keksówki wysmarowanej oliwą z oliwek, a farsz delikatnie wciskałam w ciasto ;). Odstawiamy ciasto na chwilę do wyrośnięcia, a następnie pieczemy w 180 stopniach przez 35 - 45 minut.










Komentarze

Popularne posty