Drożdżówki cynamonowe

Małe słodkości dla weekendowych gości :)
Bardzo szybkie i pyszne zawijasy z cynamonem. Jest to jeden z przepisów, który wykonałam w moim sprzęcie.

Składniki na ciasto:
  • 250 g mleka,
  • 50 g drożdży,
  • 50 g cukru,
  • 50 g masła, 
  • 500 g mąki,
  • 1/2 łyżeczki soli
 Mleko, drożdże i cukier podgrzać do około 40 stopni. Dodać resztę składników i zagnieść ciasto. Odstawić do wyrośnięcia na około 30 minut.
Składniki do wypełnienia drożdżówek:
  • 50 g masła,
  • łyżeczka cynamonu,
  • 70 g cukru
Masło rozpuścić, a cukier wymieszać z cynamonem.
Ciasto rozwałkować na prostokąt o wielkości około 45 cm x 30 cm. Wielkość bułeczek oraz ich grubość zależy już od Was. Ja wałkowałam ciasto po kilka kawałków na grubość około 1,5 cm - 2 cm. Wyszło mi 20 bułeczek.
Rozwałkowane ciasto posmarować roztopionym masłem i posypać cukrem. Zawinąć jak roladę i pokroić na kawałki. Wierzch posmarować żółtkiem wymieszanym z łyżką śmietany.
Piec w 180 stopniach przez 15 - 20 minut.
Smacznego i Wszystkiego dobrego na Święta🐰🐑😁

Komentarze

Popularne posty