Sernik bananowy

Pogoda trochę się pogorszyła to można spędzać czas w kuchni 😃Wczoraj naszła mnie ochota na słodkie wypieki. Chodził za mną sernik i wychodził....oczywiście trochę inaczej jak zawsze 😄

Składniki na spód:
  • około 180 g herbatników,
  • około 120 g masła
Przyznaje proporcje na ciasteczkowy spód mam zawsze inne i robię to na oko. Daje tyle ile mam ciastek i masła tak jak mi się wydaje, że będzie ok. Tak żeby ciastka nie pływały w maśle ale żeby nie było za mało znów. Zawsze lepiej rozpuścić masła mniej i dodać niż odwrotnie.
Więc jeśli dobrze pamiętacie herbatniki kruszymy i mieszamy z rozpuszczonym masłem. ugniatamy w tortownicy i wkładamy do lodówki. W tym czasie przygotowujemy masę serową.

Składniki na masę serową:
  • 500 g twarogu,
  • 80 g cukru,
  • 3 jajka,
  • 300 ml kremówki,
  • 2 banany,
  • łyżka mąki ziemniaczanej 
Wszystkie składniki łączymy i mieszamy ze sobą. W tym przepisie dałam trochę więcej kremówki - takie opakowanie miałam (330 ml). Banany lepiej dać dojrzałe - łatwiej się uciera. Nie ucierajmy masy zbyt długo żeby sernik nie opadł. Gotową masę wylewamy na ciasteczkowy spód.
Pieczmy w 160 stopniach przez przynajmniej 60 minut.

Podałam z rozdrobnionymi mrożonymi owocami 😍


Komentarze

Popularne posty